Eindelijk weer uit de schuur.

Hier kun je allerlei vragen stellen aan gebruikers of gewoon en gezellige babbel starten
Plaats reactie
Sjoukje
CM-Rijder
Berichten: 22
Lid geworden op: 22-05-2010 19:21

Eindelijk weer uit de schuur.

Bericht door Sjoukje » 30-06-2012 17:54

Na ongeveer 3 jaar heb ik eindelijk mijn hondaatje weer uit de schuur getrokken. Tjonge wat was dat lang geleden. Eerst heel voorzichtig naar een benzinepomp om vol te gooien en het allerbelangrijkste om een hoop lucht in mijn banden te pompen. In mijn voorband zat 1 bar en in mijn achterband zat nog maar 0,5 bar dus dat was wel nodig. Heerlijk even een stukje gereden en dat was toch wel weer een lekker gevoel dus dat ga ik zeker weer vaker doen.
Het enige nadeel vind ik altijd dat ik altijd zo'n hoofdpijn krijg van die helmen. Heb nog nooit eentje gehad waarbij ik het niet kreeg. Dus dat zijn vele pauzes maken. Vroeger ging ik altijd in die pauzes een sigaretje roken of een shagje draaien maar ja ik ben al een tijdje gestopt dus dat kan niet meer en dan voelt zo'n pauze toch anders. Je staat dan maar een beetje niets te doen en dat voelt dan weer zo gek maar het moet toch wel even om zo mijn hoofdpijn weer te laten zakken.
In ieder geval proefde het weer naar meer.

SchraleKale
Site Admin
Berichten: 20
Lid geworden op: 25-08-2011 22:09

Bericht door SchraleKale » 01-07-2012 19:21

Hoi Sjoukje,

Dus het begint weer te kriebelen na een ritje naar de pomp en een stukje verder, goeie zaak.

Het probleem met de helm komt mij ook bekend voor.
Ik heb een vrij grote helmmaat, maar ook moeilijkheden om exact de juiste helm te vinden.
Vorig jaar heb ik een systeemhelm gekocht, ideaal, maar toch iets te krap in de voor-achter verhouding.
Gevolg, in het begin ook hoofdpijn na een half uurtje tuffen.
(Ik heb zelfs wel eens preventief een paracetamolletje genomen, maar dat is natuurlijk niks voor de langere termijn.)
Na een tijdje wennen en 'indragen' werd het wel minder. Gisteren een rondje Groningen en al slingerend over de Duitse grens ruim 200 kilometer gereden.
Ik merkte dat in het begin de knelling weer wennen was, maar na verloop van tijd werd het wel weer minder.
Mijn andere helm is een off the road helm, die me als gegoten zit, maar een 'petklep' heeft wat weer vervelend is bij hoge snelheden.
Probeer eens een helm van iemand te lenen die je iets ruimer om het hoofd zit, en ga daar een lekker eind mee rijden.
Heb je dan minder last, dan is je helm toch iets te krap.
Ook heb ik al eens staan kijken bij 'systeem' helmen met een pompsysteem, waarbij je de pasvorm met luchtkussentjes kunt aanpassen.
Lijkt me ook wel ideaal. Je bent toch snel geneigd om een helm strak op de kop te kopen, in de hoop dat dat wel bijtrekt., een klein maatje groter kan geen
kwaad, en blijft het een persoonlijke afweging.

Mijn helm is een HJC CL-MAX, geen dure keus, maar op meerdere fora las ik daar goede berichten over.
Hele dure helmen komen er ook niet altijd als prettigste vanaf

Wie heeft hier nog meer ervaringen mee, alle input is welkom.

Ik kan eventueel een poll aanmaken over dit onderwerp...
Bij sleutelen is de juiste volgorde: Kijken, Denken, Doen..

Sjoukje
CM-Rijder
Berichten: 22
Lid geworden op: 22-05-2010 19:21

Bericht door Sjoukje » 02-07-2012 22:31

Oh wat fijn, herkenning.
Ik heb ook een soort systeemhelm, maar die normale vond ik een beetje topzwaar als ik hem omhoog had. Heb er nu een die ik helemaal naar achteren kan klappen.
Wilde een afbeelding laten zien, maar dat lukt me niet echt.
En ik vind een open helm toch lekkerder rijden dan een integrale.
Die met een pompsysteem ken ik nog niet.
Eens kijken of ik ergens een grotere helm kan lenen. Moet natuurlijk ook weer niet te groot zijn. Maar ja, als je een helm koopt dan zeggen ze altijd dat tie strak moet zitten.
Ik vind het in ieder geval een lastig iets.

Ben
Site Admin
Berichten: 173
Lid geworden op: 09-04-2008 15:13

Bericht door Ben » 11-07-2012 19:40

Hoi Sjoukje

ook hier herkenning van het probleem. Alleen was het bij mij zo dat ik altijd, na een half uurtje rijden ongeveer, een drukpunt op mijn voorhoofd had van de helm, waardoor ik inderdaad ook hoofdpijn kreeg. Ik heb vele merken helmen geprobeerd, maar allemaal hadden ze hetzelfde drukpunt.
als dat bij jou ook de oorzaak is dan is het een kwestie van veel helmen passen en aanvoelen. Ik heb vorig jaar eindelijk een helm gevonden die mij echt goed en comfortabel zit, zonder drukpunten en dus zonder hoofdpijn.
In mijn geval is het een LS2 helm geworden, geen dure helm, ook niet de allermooiste maar hij is goed en past perfect, en daar gaat het om toch :wink:

groeten
Ben
Red Devil ;-)

Sjoukje
CM-Rijder
Berichten: 22
Lid geworden op: 22-05-2010 19:21

Bericht door Sjoukje » 11-07-2012 22:46

hey Ben,
Vind het nog wel meevallen hoor. Bedoel de lelijkheid.
Ik zag daarboven staan: Maat bepalen, dus ik meet hem op. heb ik een M volgens dat maattabel. Mijn helm is een S. Misschien toch te klein.
Maar hiervoor had ik er ook altijd last van. Toch maar wat uitproberen, maar dat is wel lastig. Je krijgt niet meteen hoofdpijn namelijk.
Kijk zo'n helm heb ik. Heeft toendertijd nog best veel geld gekost. En haast niet gedragen. Zonde eigenlijk.

http://www.velos-motos-keller.ch/shop2/ ... 9a3ce82d40

Sjoukje
CM-Rijder
Berichten: 22
Lid geworden op: 22-05-2010 19:21

Bericht door Sjoukje » 22-07-2012 18:43

Zo, vandaag weer aangedurfd, wat een prachtig weer.
Nu heb ik een andere helm geprobeerd met een maatje groter. Ok ik had dit keer geen last van hoofdpijn. Maar toch het gevoel gehad dat tie net iets te groot was. Maar ja dat komt dan ook waarschijnlijk omdat de eigenaar misschien een groter hoofd heeft dan mij.
Maar dan heb ik dus weer een probleem waar ik ook altiijd op moet letten. De sluiting wil nog weleens tegen mijn evapeer zitten, en dat zit dan ook totaal niet en dat was dus in dit geval. Maar in ieder geval toch maar een maatje groter proberen.

Plaats reactie