Maximale breedte CM400T

Hier kun je allerlei vragen stellen aan gebruikers of gewoon en gezellige babbel starten
Plaats reactie
ThijsV
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 10-08-2009 12:50

Maximale breedte CM400T

Bericht door ThijsV » 25-10-2009 15:20

Hoi,

Binnenkort ga ik m'n CM400T ophalen en het is de bedoeling dat hij in m'n kelderbox komt te staan. Alleen weet ik niet zeker of hij door de deur past, het wordt net wel of net niet. Voor het geval het toch net niet past, ga ik vast op zoek naar een ander onderkomen maar dan moet ik wel weten hoe breed een CM400T maximaal is. Zou iemand dat even bij zijn eigen exemplaar op willen meten?
Alvast dank!

Groeten,
Thijs.
Ride The Lightning!
Mijn CM400T webpagina

ThijsV
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 10-08-2009 12:50

Bericht door ThijsV » 29-10-2009 18:10

Kan niemand me helpen aan het antwoord op deze eenvoudige vraag? :wink:
Ride The Lightning!
Mijn CM400T webpagina

Toto
CM-Rijder
Berichten: 114
Lid geworden op: 12-04-2008 12:14

Bericht door Toto » 29-10-2009 23:03

Ik zal morgen ff voor je meten Thijs

't is intussen morgen.
Breedste breedte is op de koppelings en rem handle 85 cm.
Sruur is 75 cm en op de spiegels is ie 80 cm.
De rest zit er allemaal tussen.
Je kan evt. 'n paar cm winnen door je stuur wat in te korten.
Ik heb ook nog 'n stuur liggen wat ff smaller is.

ThijsV
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 10-08-2009 12:50

Bericht door ThijsV » 08-11-2009 16:11

Hoi Charles,

Sorry voor de late reactie, had je wijziging niet gezien.
Dank je wel voor het opnemen. De deurposten van mijn berging blijken 70 cm uit elkaar te staan dus dat wordt krap. Ik ga tzt proberen de motor er schuin door heen te rijden dan valt er nog wat ruimte te winnen door hem wat te kantelen (ene kant van het stuur eerst, kantelen, dan de andere kant). Maar het wordt wel spannend :?
Ride The Lightning!
Mijn CM400T webpagina

ThijsV
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 10-08-2009 12:50

Bericht door ThijsV » 30-11-2009 19:21

Nou, operatie motor-in-berging is succesvol afgerond.
Zoals ik al vreesde, is het stuur VEEL te breed voor de deur. De oplossing was echter even eenvoudig als doeltreffend: vier inbusboutjes losgedraaid die het stuur op hun plek houden, stuur eraf en even dwars gedraaid, motor naar binnen gereden en stuur weer vastgezet. Voortaan wordt het dus even de inbussleutel hanteren voor en na ieder ritje. Maar goed, liever dat dan buiten parkeren.
Ride The Lightning!
Mijn CM400T webpagina

Toto
CM-Rijder
Berichten: 114
Lid geworden op: 12-04-2008 12:14

Bericht door Toto » 01-12-2009 15:04

Dan lijkt 'n motormover toch wel gemakkelijker. Of eentje onder de middenbok zodat je met je stuur dwars naar binnen kunt duwen of eentje waar je je voorwiel in klemt zodat je wederom met je stuur dwars de schuur in kunt.

ThijsV
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 10-08-2009 12:50

Bericht door ThijsV » 02-12-2009 17:58

Aan zo'n systeem heb ik ook zitten denken Charles: een soort plank met zwenkwieltjes eronder om het geheel beter wendbaar te maken. Maar 70 cm is zo smal dat zelfs met het stuur scheef, de motor niet door de deurposten past. Maar ik ben al lang blij dat het ding eindelijk op z'n plek staat, dan maar met wat meer moeite dan gehoopt. Misschien dat ik de inbusboutjes nog wel eens verwissel voor boutjes met een gefixeerde vlindermoer erop. Voor dat soort boutjes zal wel een betere naam bestaan :wink:

Edit: het heet gewoon een vleugelbout...
Ride The Lightning!
Mijn CM400T webpagina

Toto
CM-Rijder
Berichten: 114
Lid geworden op: 12-04-2008 12:14

Bericht door Toto » 08-12-2009 13:25

Anders is dit misschien wel 'n goede oplossing. :lol: :lol:

ThijsV
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 10-08-2009 12:50

Bericht door ThijsV » 08-12-2009 14:18

Thanks Charles, ik heb inmiddels ook contact opgenomen met professor Barabas met de vraag of ik z'n verkleinstraal een keer mag lenen :lol:
Ride The Lightning!
Mijn CM400T webpagina

Plaats reactie