CM400T

Hier kun je even laten weten wie je bent .... wel zo leuk om te weten wie hier meedenken :-)
Plaats reactie
Jeroen
CM-Rijder
Berichten: 7
Lid geworden op: 02-01-2013 17:14

CM400T

Bericht door Jeroen » 03-01-2013 10:10

Hallo iedereen van een vriend heb ik een CM gekregen en ik had een heel verhaal met foto's geschreven maar helaas mag je in je eerste 2 posts geen links plaatsen dus is mijn verhaal weg :lol:

Jeroen
CM-Rijder
Berichten: 7
Lid geworden op: 02-01-2013 17:14

Bericht door Jeroen » 03-01-2013 10:27

Dus ik ben Jeroen 35 jaar en was weer op zoek naar een motor.

Oud en nieuw was ik op een feestje en daar zag ik weer die CM400T staan van Ewald.
Ik zei dat ik het wel een leuk ding vond en hij zei "je mag hem hebben want hij staat in de weg"

Hij heeft hem vorig jaar gekregen van een kennis die hem buiten had staan en er niets mee deed. Hij had jaren niet gereden tot Ewald hem rijdend maakte en letterlijk 1 rondje door de wijk reed om hem vervolgens in zijn werkplaats te zetten.

Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik er mee moet.
Ik ben 192cm en zo'n CM is niet al te groot, en het vermogen is niet wat ik gewend ben. Nu heb ik er nog niet mee gereden omdat zowel de accu als de tank leeg zijn.
Maar ik ben wel gecharmeerd van het motorje en los van wat poetswerk en misschien wat chroom vervangen is er best nog wel iets van te maken.

Ewald heeft alleen 1 inlaatrubber dicht gesmeerd met vloeibare pakkinng en de uitlaatcollector is dichtgemaakt en heeft zijn beste tijd wel gehad .
Verder is hij helemaal origineel en compleet.

Graag hoor ik jullie menningen en hij is misschien wel te koop tegen een redelijk bod, dat weet ik pas zeker tot ik er op gereden heb.

Jeroen
CM-Rijder
Berichten: 7
Lid geworden op: 02-01-2013 17:14

Bericht door Jeroen » 03-01-2013 10:35

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toto
CM-Rijder
Berichten: 114
Lid geworden op: 12-04-2008 12:14

Bericht door Toto » 03-01-2013 23:03

Weest welkom in ons midden. Die CM ziet er nog helemaal niet verkeerd uit en is met niet al te veel inspanning best weer mooi te maken. Ik ben zelf 1.88 en heb er altijd met plezier op gereden.

Jeroen
CM-Rijder
Berichten: 7
Lid geworden op: 02-01-2013 17:14

Bericht door Jeroen » 05-01-2013 18:38

Dank u dank u.

Vandaag even de motor een nieuwe filter en olie gegeven en een rondje gereden.

En jonge jonge wat rijd dat leuk, het was nog even wat gesputter en ik kwam 2x stil te staan.
Maar ik kreeg hem toch weer aan de gang om vervolgens naar de bikeshop te gaan voor wat carb reiniger eventjes daarna liep hij al wat beter. Eerst liep hij alleen als ik ook de choke gebruikte maar na de reiniger hoefde dat niet meer. Hij begon steeds beter te lopen tot ik vlak bij huis stil kwam te staan.
Benzine op :oops: Ik had er een paar liter euro erin gegooit uit de jerrycan en ben toen gaan rijden :lol:

De voorrem deed niet veel dus die heb ik net even uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en weer gemonteerd. Helaas is het nu te donker om er vloeistof in te gooien en te onluchten.
De remklauw heeft wel zijn beste tijd gehad dus als ik belsuit om de CM te houden dan zal ik die vervangen, net als de vering want die is ook wel wat minder dan ik gewend ben.

Al met al viel het CM-etje me 100% mee, ik kon er prima op rijden zelfs met het standaard stuur.
En het allermooiste is dat deze motor ook in mijn achtertuin kan komen. Met mijn vorige motor kon ik niet door de steeg ivm de bocht maar deze kan ik met 2x het kontje verschuiven zo de hoek om draaien.

motorvriend
CM-Rijder
Berichten: 37
Lid geworden op: 02-12-2011 21:36

Succes er mee!!!!

Bericht door motorvriend » 07-01-2013 11:51

Hoi Jeroen,

Ik denk wel dat er iets leuks van te maken is hoor. Wel veel sleutelwerk er aan maar sleutelen aan een CM is leuker dan er op rijden.

Succes er mee.

P.S. Zelf heb ik geen enkel prebleem met het formaat of vermogen. Ook niet op de langen stukken. En zomer's gebruik ik hem dagenlijks, ook geen probleem. (--

Plaats reactie