aanstaand cm (cr) rijder

Hier kun je even laten weten wie je bent .... wel zo leuk om te weten wie hier meedenken :-)
Plaats reactie
Turbozoef
CM-Rijder
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-11-2013 12:03

aanstaand cm (cr) rijder

Bericht door Turbozoef » 14-11-2013 00:58

ik ben Mark uit Pijnacker,31 jaar.
Ben sinds maandag de trotse eigenaar van een Honda CM 400 E, de versie met grote tank.
sommige van jullie zullen hem wel te koop zien staan op het net in Eelde.
Het was de enige met zo,n grote tank en ondanks de grote afstand en hoge kmstand van net boven de 68dkm had ik m,n zinnen gezet op deze motor.
dit omdat deze versie me aantrok om een caferacer (cr) van de maken vanwege de niet aflopende tank en de trommel remmen voor een klassieke look.
iedereen verklaarde me voor gek vanwege de afstand en de kmstand dat ik uitgerekend die ging halen.
samen met een gepensioeneerde vriend aan het einde van de ochtend uit Pijnacker vertrokken naar Eelde.
een hele rit op zich en besloten op de motor terug te rijden.
de beste man kwam hiervoor eerder uit z,n werk en met een koude motor na onder een carport gelogeerd te hebben startte hij in een keer en dit stemde mij hoopvol.
Hij rookte niet en alles werkte, dus, akkoord en overschrijven waarna we zo snel mogelijk weer op weg gingen.
binnendoor, alles werkte en liep als een zonnetje en begon er zelfs al een beetje lol in te hebben.
maar.. ik was de stad nog niet uit of de knipperlichten wouden niet meer knipperen maar bleven constant branden als ik ze gebruikte.
het was het einde van de middag en begon al donker te worden en kwam erachter dat groot licht niet aanwezig was en het normale licht heel zwak brandde en meer iets weg had van een kaars.
eenmaal op de snelweg na een minuut of 20 hoor ik zo nu en dan een knal waarna hij op 1 poot begon te lopen want hij ongeveer een minuut vol hield waarna hij uitviel. 600m van een pompstation.
rennen naar de pomp waar ik veilig kon staan.
ik vreesde dat de bobine,s door de hoge leeftijd de aanstond van de lange rit niet overleefde.
vermoedde als 2e optie te weinig olie en daardoor warmlopen.
de olie raakte bij controle nog niet de pijlstok en vreesde optie 2.
ER KON EEN VOLLE LITER BIJ VOOR HIJ WEER OP MAX. NIVEAU STOND!! javascript:emoticon(':shock:')
toen ik hem weer opnieuw probeerde te starten leek ik een monteur in een fles te hebben gekocht en hoopte maar dat de schade wel mee zou vallen.
echter was het lot ons niet gunstig gezind en nog voor we bij een volgende afslag waren herhaalde het hele ritueel zich.javascript:emoticon(':evil:')
dit op een onverlichte n-weg zonder vluchtstrook of havens.
geen gereedschap bij me en was dat wel zo dan had ik geen onderdelen. dussss....
ik was geen lid van de anwb want ik rij fiat waar ik fiat assisstance bij heb waardoor ik er niet bij heb stilgestaan dat wel eens nodig te hebben.
mijn vriend was echter wel lid en heeft gebeld.
na een uur en 3 kwartier verscheen de artiest ten tonele in z,n gele volkswagen busje. (inmiddels kwart voor 7)
aanvankelijk wou hij ons niet helpen omdat ik geen lid was maar streek uiteindelijk toch over zijn hart.
vonk getest niks mis mee.
brandstof probleem luidde het oordeel, maar ik wou er nog niet echt aan omdat als die oude bobine,s warm worden ze er mee willen stoppen en weer werken als ze zijn afgekoeld.
moest hem af tanken met vers sap en hem op reserve zetten EN LATEN STAAN omdat hij door het vele vuile in de gewone stand een te lage doorstroming zou hebben om op de grote weg de carburateurs gevuld te krijgen.
later zou blijken dat hij gelijk had.
na ons op weg geholpen te hebben verzocht hij mij vriendelijk doch streng nog wel even lid te worden en zou nog even achter ons aan rijden ter controle tot aan de volgende afslag.
alles goed en wel en de monsterrit van 250-km kon beginnen.
inmiddels was het al wel een uur later en ijskoud met een straffe wind bij een graad of 5a6 in het aarde donker met m,n kaars-koplamp.
toen we op 2/3 waren en ik stijf was en de bedieningen niet meer kon uitvoeren en alles pijn deed van de kou en wel moest stoppen, en dit ook in mij opkwam,.. in diezelfde minuut,.. waaide de kaars uit.
toen zag ik niks meer en voelde mij even heel klein.
ook, omdat ik inzag dat ik wel erg veel vroeg van dit hoogbejaarde kreupele ros waarvan elk onderdeel het uitschreeuwde om met pensioen te gaan en de eindstreep waarschijnlijk niet ging halen op eigen kracht.
bij de eerste pomp een bak koffie om op te warmen al ging de pomp al met een kwartier sluiten wat mij weinig tijd gaf om te ontdooien.
Mijn vriend Hans bood zich maar al te graag vrijwillig aan als slachtoffer om het stokje over te nemen maar zei hem dit hem niet aan te kunnen doen op zijn leeftijd.
immers, ik had hier zelf voor gekozen en moest maar de consequentie,s dragen van mijn keus.
goed, ik wou de rit vervolgen maar mijn handen waren nog te koud om de handels te bedienen en de keus was snel gemaakt, hij ging rijden.
hij heeft de rest van de rit afgemaakt en zo kwam het dat we van half elf s,morgens tot elf uur s,avonds bezig waren geweest een Honda CM 400 E van Eelde naar Pijnacker te halen.
we zijn hier nog van aan het bekomen.
kortom, zeer veel nakijk werk voor we er weer mee de weg op durven.

grt mark

Toto
CM-Rijder
Berichten: 114
Lid geworden op: 12-04-2008 12:14

Bericht door Toto » 15-11-2013 22:46

Welkom Mark

Tja, 't leven van 'n CM rijder gaat niet over rozen. Als ik 'n brommert van ver moet halen doe ik dat toch maar ff met de aanhanger. Minder spannend maar toch iets meer zekerheid van heelhuids cq niet onderkoeld thuiskomen.
Eerst maar 'ns de carburateurs en tank schoonmaken, vergeet niet de tankontluchting in de dop, dat geeft ook een naar effect na enige tijd rijden.
Kortom, je hebt wat te doen, 't houdt je van de straat. Veel plezier met de CM.

Turbozoef
CM-Rijder
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-11-2013 12:03

Bericht door Turbozoef » 18-11-2013 19:12

geen trekhaak, en een bus huren word wel een erg dure grap.
heb van tevoren gevraagd of de motor ertoe in staat was en het antwoord was ja.
zei dat het niet erg was als dit niet het geval was maar dat ik het wel zeker moest weten.

Turbozoef
CM-Rijder
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-11-2013 12:03

orgel

Bericht door Turbozoef » 18-11-2013 19:20

nog even wat foto,s van mijn orgel;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ps. heeft er nog iemand een 450 blok slingeren?

waarschijnlijk binnenkort een nieuwe (350km) achterband in de aanbieding voor de liefhebber, moet je hem er wel zelf af trekken.
want het achterwiel word waarschijnlijk 18"

Toto
CM-Rijder
Berichten: 114
Lid geworden op: 12-04-2008 12:14

Bericht door Toto » 02-12-2013 23:04

Dat ziet er helemaal niet zo verkeerd uit. Veel plezier ermee.

Plaats reactie