toch maar eens voorstellen

Hier kun je even laten weten wie je bent .... wel zo leuk om te weten wie hier meedenken :-)
Plaats reactie
Willard
CM-Rijder
Berichten: 3
Lid geworden op: 29-01-2010 20:43

toch maar eens voorstellen

Bericht door Willard » 04-11-2011 21:46

Hallo,
Ik ben Willard, 37jr, en ik geloof niet dat ik me al eens had voorgesteld.

2 jaar geleden mijn eerste motor gekocht, een cm400, ik had toen nog niet mijn motorrijbewijs. Ik zocht iets wat er leuk uitziet, betrouwbaar is en technisch gezien simpel, zodat ik met relatief weinig moeite zelf alle klussen kan doen. Wat dat betreft tot nog toe geen verkeerde keuze denk ik.
Afgelopen zomer een donormotor gevonden, dus voorlopig ben ik van een hoop onderdelen voorzien.
Ik gebruik de motor voor woon werk verkeer, ongeveer 70 km per dag en hij heeft me nog maar één keer in de steek gelaten, met een kapotte cdi.
Het standaard onderhoud is goed te doen: nw banden / remmen / aandrijfketing en tandwielen, kleppen stellen, kleine electrische probleempjes.
Deze winter denk ik dat ik het donorblok eens onder handen ga nemen voor het echte werk: nieuwe distributieketting, alle lagers vervangen, kop reviseren, nieuwe pakkingen.
Het blok waar ik nu mee rijdt wordt merkbaar slechter. Ik heb veel zin in om er aan te beginnen, maar ben ook wel wat huiverig voor wat ik allemaal tegen kan komen. Wellicht ga ik daar binnenkort eens een topic over openen want ik denk dat hier zat mensen lid zijn waar ik nog een hoop van kan leren, en kan ik de plaatjes posten voor anderen.

dus, wat mij betreft tot ziens.

Plaats reactie