Voila, de CM400T van ThijsV

Plaats hier een foto van je CM 400
Plaats reactie
ThijsV
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 10-08-2009 12:50

Voila, de CM400T van ThijsV

Bericht door ThijsV » 10-09-2009 23:09

Dit is 'em dan, mijn Honda CM400T uit 1981:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet nog in best redelijke staat. Hier en daar wat oxidatie maar dat valt nog goed weg te poetsen. Enige nadeel is dat een van de vorige eigenaren (ik ben minimaal de derde) hem matzwart heeft gespoten waarbij alle emblemen verloren zijn gegaan. Als ik eens tijd over heb, ga ik alles weer blank maken en opnieuw (laten) spuiten in een beetje frisse kleur. Over een paar weken staat hij hopelijk bij me in de garage!

En misschien komen er ooit nog spaakwielen onder want die comstarwielen vind ik eigenlijk spuuglelijk...
Ride The Lightning!
Mijn CM400T webpagina

Ben
Site Admin
Berichten: 173
Lid geworden op: 09-04-2008 15:13

Re: Voila, de CM400T van ThijsV

Bericht door Ben » 11-09-2009 12:57

ThijsV schreef:En misschien komen er ooit nog spaakwielen onder want die comstarwielen vind ik eigenlijk spuuglelijk...
Ziet er idd nog goed uit Thijs, en die wielen, tja, ik vind spaakwielen ook mooier maar dit is wel origineel hè, en daar hou ik dan ook wel weer van.
:wink:

gr
Ben
Red Devil ;-)

ThijsV
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 10-08-2009 12:50

Bericht door ThijsV » 11-09-2009 18:10

Hoi Ben,

Op zich hecht ik ook wel waarde aan het origineel houden van oude dingen. Alleen vind ik het in dit geval wat minder kwalijk om er aan te sleutelen aangezien de motor niet echt van een schaars type is en er toch al genoeg aan gedaan is om hem van zijn oorspronkelijke status te ontdoen.

Gr. Thijs
Ride The Lightning!
Mijn CM400T webpagina

ThijsV
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 10-08-2009 12:50

Bericht door ThijsV » 30-11-2009 20:48

Nu ik m'n CM400T ook daadwerkelijk thuis heb staan, heb ik er ook eens goed naar kunnen kijken. Hij is overall in goede staat, zo hier en daar wat vuil en oppervlakkige oxidatie maar geen krassen/deuken of harde roest. Wat wel eigenaardig is:

- er zit een Kawasaki-zadel op dat is bevestigd met twee RVS winkelhaken;
- het achterlicht is van een heel ander type motor;
- de knipperlichten zitten in de gaten geschroefd waar normaal gesproken de passagiersbeugel zit (die beugel ontbreekt);
- er zitten Suzuki-spiegeltjes op.

Kortom, als de financiële situatie het weer toelaat, komen er ook nog originele spiegeltjes, de originele buddyseat en een origineel achterlicht op om er weer een fatsoenlijke Honda van te maken :)

Dan nog een vraag: hoe zit dat precies met versnellingen? Is het normaal dat je bij een CM400 in één beweging van 1 via 2 naar 3 kunt schakelen door het schakelpedaal omhoog te drukken?
Ride The Lightning!
Mijn CM400T webpagina

Ben
Site Admin
Berichten: 173
Lid geworden op: 09-04-2008 15:13

Bericht door Ben » 25-12-2009 19:21

ThijsV schreef:Dan nog een vraag: hoe zit dat precies met versnellingen? Is het normaal dat je bij een CM400 in één beweging van 1 via 2 naar 3 kunt schakelen door het schakelpedaal omhoog te drukken?
Dat lijkt mij niet normaal Thijs, het is ook bij de CM400 normaal dat je met één schakelbeweging van het pedaal maar één versnelling opschakelt, dus om van 1 naar 3 te gaan zou je eigenlijk twee keer het pedaal omhoog moeten bewegen, zoals bij ieder motor.
Red Devil ;-)

ThijsV
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 10-08-2009 12:50

Bericht door ThijsV » 25-12-2009 23:43

Thanks voor je reactie Ben. M'n rij-instructeur vond het ook niet normaal. Als de CM binnenkort loopt, zal ik eens kijken of het euvel ook optreedt met een lopende motor.
Ride The Lightning!
Mijn CM400T webpagina

Plaats reactie