Als gestoken door een wesp.

Plaats hier jou verhaal over je ervaringen met een CM400
Plaats reactie
motorvriend
CM-Rijder
Berichten: 37
Lid geworden op: 02-12-2011 21:36

Als gestoken door een wesp.

Bericht door motorvriend » 17-03-2012 09:48

Hoi allemaal,

In het najaar heb ik een Honda CM 400T gekocht, een leuk examplaar. Hij had wel wat lang stil gestaan en dat was te merken, hij miste vermogen. Tot de 4 was het te doen max 100 km/u in de 5 klapte het vermogen weg. Ok al de filters vervangen of schoongemaakt hielp wel iets maar was nog niet de oplossing. Toen zei iemand probeer een schoonmaak middel bij de benzine. Nu ben ik daar niet zo van, ik geloof daar niet zo in! Nou ik heb het geweten. Ik ree er nog geen km mee en hij proest 2 keer en bang als bij een wesp gestoken gaat hij er van door. Nu rijd hij zo als dat hoort, en kan voor mij de zomer beginnen.
8)

Ben
Site Admin
Berichten: 173
Lid geworden op: 09-04-2008 15:13

Bericht door Ben » 17-03-2012 14:49

Hallo

mooi dat het zo eenvoudig is opgelost, dat spul werkt inderdaad prima, welk middel heb je gebruikt?
Ik gooi ieder jaar één keer een flesje MOTO-FORTE in de tank net voor het afvullen van de tank, dan vermengt het zich lekker, Forte zorgt voor:

Forté Fuel System Cleaner is een complex mengsel van speciaal geselecteerde oplosmiddelen in combinatie met oppervlakteactieve stoffen en bindmiddelen die tezamen afzettingen oplossen die zich in brandstofsystemen vormen. Bij gebruik volgens voorschrift in het brandstofsysteem van een benzinemotor biedt Forté Fuel System Cleaner de volgende voordelen:
  • Reinigt de brandstoftank, brandstofpomp en het gehele injectiesysteem.
    Herstelt sproeibeelden door reiniging van de injectoren en verstuivers.
    Verbetert de mengselbereiding door snellere en correcte reactie van de regelkring van de ECU.
    Lost teer, vernis en hars op in het gehele brandstofsysteem.
    Stabiliseert de met alcohol vermengde loodvrije brandstoffen.
    Neutraliseert zuren die gevormd worden ten gevolge van oxidatie van de brandstof.
    Verlaagt het brandstofverbruik en verbetert de motorprestaties.
    Verbetert de werking van zowel de lambdasonde als de katalysator.[/list:u]

    Forté Fuel System Cleaner is compatibel met alle soorten benzine, inclusief benzine voorzien van synthetische componenten. Het product bevat geen stoffen en veroorzaakt geen gevolgen waardoor de garantie van de fabrikant kan komen te vervallen. Forté Fuel System Cleaner moet regelmatig bij de servicebeurt gebruikt worden en als symptomen er op duiden dat een behandeling noodzakelijk is.
Red Devil ;-)

SchraleKale
Site Admin
Berichten: 20
Lid geworden op: 25-08-2011 22:09

Bericht door SchraleKale » 17-03-2012 15:34

Ben schreef: Stabiliseert de met alcohol vermengde loodvrije brandstoffen.
.
Zou het dan ook een wondermiddel zijn tegen een stevige kater ? (chair)

Slokje voor het slapen gaan....
Bij sleutelen is de juiste volgorde: Kijken, Denken, Doen..

Potverdrie
CM-Rijder
Berichten: 1
Lid geworden op: 15-12-2011 18:12

Bericht door Potverdrie » 22-04-2012 22:28

Klopt helemaal wat Motorvriend en Ben zeggen.
Naar aanleiding van deze post heb ik het ook geprobeerd, en inderdaad na een
paar kilometer hoest plof en roggel uit het blok, en hij ging weer als een speer.

Dus dank voor de tip, handig zo'n forum....

Sjoukje
CM-Rijder
Berichten: 22
Lid geworden op: 22-05-2010 19:21

Bericht door Sjoukje » 31-05-2012 22:37

hey goede tip.
Ga ik ook proberen.

Plaats reactie