Waarom een CM400

Plaats hier jou verhaal over je ervaringen met een CM400
Plaats reactie
Ben
Site Admin
Berichten: 173
Lid geworden op: 09-04-2008 15:13

Waarom een CM400

Bericht door Ben » 09-04-2008 17:47

Ik ben vroeger, ja .. toen ik nog jong was :wink: begonnen op een Honda CB250, al vlot kwam er een CB350 Four waar ik vreselijk veel plezier mee heb gehad en na een korte onderbreking door de aanschaf van een auto, wat toch niet beviel heb ik genoten van een Suzuki GT750, jawel de waterbuffel

hieronder foto's van deze "oude liefdes"

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Na 25 jaar niet meer op een motor te hebben gereden maar nooit die "kriebel" te zijn kwijtgeraakt wilde ik, nu 3 jaar geleden, weer een motor aanschaffen, maar iets waar ik lekker mee zou kunnen toeren, toch mee zou moeten kunnen meekomen op de snelweg en eenvoudig zelf aan zou kunnen sleutelen.
Dan heb je eigenlijk al de reden waarom het juist de CM400 is geworden. Goedkoop in aanschaf, goedkoop in onderhoud en makkelijk zelf aan te sleutelen.
Na het nodige vervangingswerk en onderhoud ( zie mijn website) is de motor nu (bijna) helemaal naar mijn zin. Technisch prima in orde en uiterlijk ook weinig mis mee.

Ik geniet van iedere kilometer die ik maak op deze (bijna) klassieker, ja ... januari 2009 is hij officieel klassieker, dan is ie 25 jaar oud.
Red Devil ;-)

bart
CM-Rijder
Berichten: 6
Lid geworden op: 10-04-2008 13:24

Bericht door bart » 20-05-2008 14:46

Nou ja, uit de voeten op de snelweg.. Das een beetje te veel gezegd. Kom net terug uit de Eiffel, laatste 80 km vanaf Arnhem over de snelweg gedaan. Was niet zo prettig. De beste manier is je eigen voeten op de stepjes voor de bijrijder te zetten en weg te duiken achter het windscherm (ik heb er een windscherm op gezet).

Anders krijg je kramp in je achterste (zeker als je zoals ik wat langer bent) en wordt je gek van de fluitende wind...
Assumption is the mother of all fuck-ups

Ben
Site Admin
Berichten: 173
Lid geworden op: 09-04-2008 15:13

Bericht door Ben » 20-05-2008 20:48

bart schreef:Nou ja, uit de voeten op de snelweg.. Das een beetje te veel gezegd.
Ik heb er een echt heel klein windschermpje opgezet omdat je anders inderdaad te veel last hebt van de rijwind, maarja het blijft natuurlijk een "naked" bike.
Afbeelding
Maar dat kleine schermpje voldoet, na wat afstelwerk om de juiste hoek te vinden, uitstekend. Ik kan nu behoorlijk meekomen op de snelweg. Ik ben daar trouwens niet zo vaak te vinden omdat ik liever op de provinciale wegen rond toer ........ da's pas fijn :-)
Maar als ik al eens op de snelweg zit kan ik toch zonder problemen een kruissnelheid aanhouden van zo'n 140 km/h en dat vind ik meer dan genoeg voor zo'n oud beestje als mijn CM400 ;-) 't kan wel sneller maar ik hoef niet zo nodig sneller. Voor die momenten heb ik er higway steps opgezet ... dus lekker de beentjes vooruit op die steps en knallen maar. :lol:
Red Devil ;-)

Annelies
CM-Rijder
Berichten: 20
Lid geworden op: 29-03-2010 22:08

High way steps ?!?

Bericht door Annelies » 09-12-2011 22:13

Hoi Ben,

ik ben een nieuweling in de motorsport, maar wat ik ervaren heb dit seizoen (heb bijna 4000 km gereden) is dat de snelweg erg oncomfortabel is.

Heb wel zo'n ouwe mannen windscherm maar vind in te Uncool, maar zou wel meer willen weten over een klein schermpje en highway steps.

Kun je me op weg helpen?

Heb trouwens cm weer in huiskamer om m winteronderhoudt te geven (en een beetje liefde blijf een vrouw :wink: )

Groeten Annelies
Sinds de motorbeurs in Hardenberg ben ik de trotse bezitter van een CM 400, mijn eerste motor. Nu bezig met les, en hopen dat we snel los mogen!

Ben
Site Admin
Berichten: 173
Lid geworden op: 09-04-2008 15:13

Re: High way steps ?!?

Bericht door Ben » 10-12-2011 19:56

Annelies schreef:Hoi Ben,
ik ben een nieuweling in de motorsport, maar wat ik ervaren heb dit seizoen (heb bijna 4000 km gereden) is dat de snelweg erg oncomfortabel is.
Heb wel zo'n ouwe mannen windscherm maar vind in te Uncool, maar zou wel meer willen weten over een klein schermpje en highway steps.
Kun je me op weg helpen?
Heb trouwens cm weer in huiskamer om m winteronderhoudt te geven (en een beetje liefde blijf een vrouw :wink: )
Groeten Annelies
Hoi Annelies

ik heb de Highway steps gemaakt van een set die ik toentertijd heb besteld bij "Motorman"
Dat was een set als deze;
http://www.motorman.eu/voetsteunen-en-m ... ce/c3-aero
alleen was het toen een opruiming aanbieding voor heel weinig.
Die heb ik toen doormissen gezaagd, 2 palten gemaakt met een stuk rond materuiaal erop gelast waar de buizen van die set overheen pasten. Boutjes erin .. klaar. Dus ... zelf knutselen met een bestaande set, of helemaal iets zelf maken. Een standaard set voor de CM is er niet.
Het kleine ruitje dat ik erop had zitten kwam van Louis.de
En dat was zo'n Puig schermpje.
Als je die goed afsteld (dat is even werk) dan helpt het best goed.[/url]

Succes
Ben
Red Devil ;-)

Plaats reactie