Cm400 C eerste jaar motorrijden, eerste jaar CM

Plaats hier jou verhaal over je ervaringen met een CM400
Plaats reactie
Annelies
CM-Rijder
Berichten: 20
Lid geworden op: 29-03-2010 22:08

Cm400 C eerste jaar motorrijden, eerste jaar CM

Bericht door Annelies » 09-12-2011 22:28

Mijn eerste jaar motorrijden, en dan op een motor die ik gekocht had op de beurs in hardenberg, zonder mijn rijbewijs te hebben, omdat ik "verliefd" op m was.

Wist eigenlijk niks van motoren, behalve dat mijn vader heel veel jaren geleden zwoer bij de lekkere roffels van de CB motoren van honda, en in een later stadium een Triumph speed triple ging rijden met een geluid waar je helemaal gek van wordt.
Geweldige 3 cilinder roffel wat gewoon de haren op je lijf rechtop zet. Maar goed, als alleenstaande moeder van 3 jongens moesten de wensen een beetje reeel blijven en ben ik gegaan voor een CM 400 classic uit 1980. Dit jaar heb ik 4000 km gereden, in heel het noorden van nederland, en ook in noordholland, gelderland en alles was haalbaar was.

Wat een genot. Volgend jaar wordt mijn cm 400 c 30 jaar oud, en er is niks stuk, ontbreekt niks, is niks onorigineel. Ook dit jaar, haal ik m uit elkaar, en zorg dat hij origineel geconserveerd blijft.

Wil nog graag een paar jaren toeren op deze motor.
Ernaast wil ik graag de ducati 796, de triumph street triple, of de honda hornet gaan rijden, maar dat blijft nog ff bij dromen. Kan wel wat leuke proefritjes plannen bij het eerste voorjaarszonnetje volgend jaar......

Ps. elke tip die je hebt met betrekking tot het onderhoud van de CM, ik hou me aanbeloven want moet alles op internet uitzoeken.


Afbeelding
Sinds de motorbeurs in Hardenberg ben ik de trotse bezitter van een CM 400, mijn eerste motor. Nu bezig met les, en hopen dat we snel los mogen!

Plaats reactie