Onderhoud 2010 van ThijsV's CM400T

Plaats hier jou verhaal over je ervaringen met een CM400
ThijsV
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 10-08-2009 12:50

Bericht door ThijsV » 29-03-2010 21:13

Net even een bougiesleutel gaan halen bij Motozoom. Toevallig valt m'n oog op een nogal oud uitziend tubetje ergens op een plank. Het blijkt keramisch vet te zijn. Laat ik daar nu al maanden naar op zoek zijn! Het gaat goed van pas komen met al die stalen bouten in het alu motorblok van de CM. Het is ook nog eens het laatste tubetje in de zaak en ze worden niet opnieuw geleverd. Voor vijf en een halve euro is die direct van eigenaar gewisseld! :D
Ride The Lightning!
Mijn CM400T webpagina

Ben
Site Admin
Berichten: 173
Lid geworden op: 09-04-2008 15:13

Bericht door Ben » 29-03-2010 21:17

ThijsV schreef:Net even een bougiesleutel gaan halen bij Motozoom. Toevallig valt m'n oog op een nogal oud uitziend tubetje ergens op een plank. Het blijkt keramisch vet te zijn. Laat ik daar nu al maanden naar op zoek zijn! Het gaat goed van pas komen met al die stalen bouten in het alu motorblok van de CM. Het is ook nog eens het laatste tubetje in de zaak en ze worden niet opnieuw geleverd. Voor vijf en een halve euro is die direct van eigenaar gewisseld! :D
Ja, soms moet je gewoon een beetje mazzel hebben hè. :lol:
Hoe gaat ie verder met de CM ? Of begin je daar in april weer mee.
En nog contact gehad met Paulo ?
Red Devil ;-)

ThijsV
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 10-08-2009 12:50

Bericht door ThijsV » 07-05-2010 16:51

Ik vrees dat ik de handdoek in de ring ga gooien. Het onderhoud dat leuk begon, begint steeds frustrerender te worden. Zojuist kwamen de twee revisiesetjes voor de carburateurs binnen (besteld in Frankrijk) dus gelijk de boel installeren. Vervolgens het messing staafje onder een van de secundaire sproeiers gelijk aan gort gedraaid, die gaat er niet meer zonder geweld uitkomen... :( Die moet dus ook al weer ergens nieuw gekocht worden.

Steeds meer dingen blijken vervangen te moeten worden. Uitgedroogde rubber onderdelen, weggerotte boutjes, ga zo maar door. Ik weet niet of ik zin heb om er nog meer geld in te steken eigenlijk. Als je een beetje kritisch gaat kijken naar bepaalde onderdelen (displayunit, koppelingsdeksel, carburateurs) dan kun je zien dat bepaalde onderdelen door iemand zijn vastgezet met allerlei verschillende boutjes. Dat voorspelt ook al niet veel goeds. Op deze manier gaat er voor honderden euro's aan nieuwe onderdelen in zonder garanties dat hij het ook daadwerkelijk gaat doen. En als hij eenmaal loopt, dat hij ook blijft lopen.

Kortom, ik ga me nog eens achter de oren krabben of ik met dit lijk verder ga of toch maar voor een fatsoenlijke tweedehands ga. Op deze manier kan ik misschien volgend jaar lente eens rijden en dat vind ik geen fijne gedachte.
Ride The Lightning!
Mijn CM400T webpagina

Toto
CM-Rijder
Berichten: 114
Lid geworden op: 12-04-2008 12:14

Bericht door Toto » 10-05-2010 09:12

Je kan natuurlijk ook ff 'n lijstje maken van wat je nodig hebt of wat je nodig denkt te hebben en ff langskomen in Heerhugowaard. Alles nieuw kopen is één ding, bij iemand 'n heleboel 2ehands spul uit de garage halen is heel wat anders. Bij mij liggen b.v. nog diverse carburateurs, 'n bak vol boutjes en moertjes en nog hopies andere onderdelen.
Alles foor waainig meneertje :lol:
Ruimt bij mij weer lekker op. Krijg ik wat meer ruimte voor de CX onderdelen. Je wilt niet weten hoe vol zo'n garage kan worden. :roll:

ThijsV
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 10-08-2009 12:50

Bericht door ThijsV » 10-05-2010 20:06

Hee, dat klinkt aantrekkelijk Charles! De eerste schok ben ik te boven en nieuwe carbs zouden ook wel eens een (makkelijke) oplossing kunnen zijn. Ik laat het effe bezinken, je hoort van me!
Ride The Lightning!
Mijn CM400T webpagina

Ben
Site Admin
Berichten: 173
Lid geworden op: 09-04-2008 15:13

Bericht door Ben » 10-05-2010 21:58

Dat zou toch een prachtige oplossing zijn hè.
Zo zie je maar waar zo'n forum (en mensen als Charles in het bijzonder) goed voor is :D
Red Devil ;-)

ThijsV
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 10-08-2009 12:50

Bericht door ThijsV » 12-05-2010 14:22

Haha, en jij ook nog bedankt voor de meldingen van de te koop staande CM'metjes Ben ;)
Ride The Lightning!
Mijn CM400T webpagina

Teto
CM-Rijder
Berichten: 49
Lid geworden op: 11-04-2010 18:32

Bericht door Teto » 16-05-2010 21:19

Ben schreef:Dat zou toch een prachtige oplossing zijn hè.
Zo zie je maar waar zo'n forum (en mensen als Charles in het bijzonder) goed voor is :D
Jah, die Charles is me d'r één.... :lol: 8)
Teto is de oudste broer van Toto en Toto is de oudste broer van Teto

ThijsV
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 10-08-2009 12:50

Bericht door ThijsV » 20-09-2010 14:45

Hij loopt! Als een naaimachientje! Het heeft effe geduurd maar hij doet het!

Vanavond meer info...
Ride The Lightning!
Mijn CM400T webpagina

Ben
Site Admin
Berichten: 173
Lid geworden op: 09-04-2008 15:13

Bericht door Ben » 20-09-2010 22:46

Geweldig ... lang geduurd maar dan toch voor elkaar ..... Hartstikke mooi.
Heb je nu ook dat euvel met de versnellingen opgelost ?

gr
Ben
Red Devil ;-)

Plaats reactie