16 mei 2010: CM400 Tourtocht!

Serieuze plannen voor een toertocht met alleen maar CM 400 motoren, en misschien één Yamaha ;-)
Plaats reactie
ThijsV
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 10-08-2009 12:50

16 mei 2010: CM400 Tourtocht!

Bericht door ThijsV » 18-03-2010 22:57

Beste gebruikers van het CM400-forum,

Jawel, het gaat er toch echt van komen! Na rijp beraad, urenlange vergaderingen, zware meningsverschillen en ogenschijnlijk onoverbrugbare problemen is er een datum geprikt voor een CM400-tourtocht! Via deze mailing wil de organisatie alle gebruikers van het CM400-forum hierover informeren, ook de gebruikers die minder vaak inloggen.

De tourtocht staat gepland op zondag 16 mei 2010. We zullen 's ochtends verzamelen, een mooie tocht rijden en de dag op een passende wijze afsluiten. Meer details zullen in de loop der tijd volgen via deze weg. Mocht je het dus leuk vinden om mee te rijden dan kun je de datum vast noteren. Nadere informatie over inschrijven, tijden en locaties volgt vanzelf maar ga er alvast vanuit dat het programma de hele dag duurt.

Mochten er in de tussentijd al vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik ze graag!

Hartelijke groet,

namens de tourcommissie,

ThijsV.

Lijst deelnemers toertocht 16 mei:

Naam: ----------Woonplaats:---------Motor: ------------------ Aantal pers:

Hoedem---------- Zeist -------------------- CM400 --------------------- 1
Thijsv ------------- Utrecht ---------------- CM400? -------------------- 1
Ride The Lightning!
Mijn CM400T webpagina

Ben
Site Admin
Berichten: 173
Lid geworden op: 09-04-2008 15:13

Bericht door Ben » 17-05-2010 20:09

Is er nog gereden op de 16e mei :?: :?:

Ik heb de 16e 322 km op de Diversion gereden, prachtige tocht van ruim 120 km over de Utrechtse heuvelrug.
Mochten jullie die route willen hebben,hier is de link.
Wij hadden 'm ietwat aangepast, mooi lang stuk over de lekdijk erbij gepakt en nog wat kleinere aanpassingen.
Red Devil ;-)

ThijsV
Site Admin
Berichten: 83
Lid geworden op: 10-08-2009 12:50

Bericht door ThijsV » 17-05-2010 22:20

De eerste CM400Tourtocht is een feit! Alle deelnemers, zeven stuks in totaal, verschenen aan de start bij de Pyramide van Austerlitz in het fraaie Utrechtse landschap. Dit bleek een mooi startpunt aangezien er een goed excuus was om niet gelijk te hoeven gaan rijden: er was koffie te krijgen!

Afbeelding

Er was een leuke verscheidenheid aan CM's aan de start verschenen. Van nagenoeg standaard tot uit noodzaak aangepast tot een soort Harley Davidson. Aangezien mijn CM nog steeds op de operatietafel staat, mocht ik een CB350 van Paulo lenen waarvoor nogmaals grote dank! Verder waren er nog twee Yamaharijders die toch de affiniteit met de CM400 hebben maar er noodgedwongen niet op konden rijden.

Onder het genot van een bakkie koffie is er lekker wat gepraat over de CM400, motorrijden in het algemeen en nog meer zaken die het leven aangenaam maken. Na een half uurtje zijn we vertrokken voor de tocht zelf.

Afbeelding

De tocht voerde van de Pyramide door Driebergen naar Wijk bij Duurstede. Onderweg was een grote afwisseling aan natuurschoon, varierend van bossen bij Woudenberg tot water bij Beesd. Het duurde niet heel lang voor het eerste pechgeval zich aandiende. Het voor- en achterlicht van de CB350 bleken net iets meer stroom te gebruiken dan de dynamo kon opwekken, met een lege accu tot gevolg. Wonder boven wonder was dit euvel snel verholpen na een keertje aanduwen. Alle motoren hebben het de rest van de rit prima volgehouden. Het enige minpuntje is dat we een deelnemer miste na het pechgeval. Zij was helaas de groep kwijtgeraakt en is noodgedwongen huiswaarts gekeerd (wat anders ogenblikken later toch ook op geplande wijze was gebeurd maar dit was toch minder leuk).

Afbeelding

De tocht voerde verder over dijken, landweggetjes en over andere fraaie stukjes van 's lands heeren wegen. Het eindpunt van de tocht was een mooi terras langs de Linge, in de buurt van Geldermalsen. Hier hebben we lekker in het zonnetje van koffie en fris genoten en uiteraard heel wat sterke verhalen uitgewisseld.

Afbeelding

Zo aan de reacties te merken, vonden alle deelnemers de tocht een succes. Wat mij betreft: iedereen erg bedankt voor de gezellige dag en de mooie rit! Volgend jaar komt er zeker een vervolg op!
Ride The Lightning!
Mijn CM400T webpagina

jan
CM-Rijder
Berichten: 14
Lid geworden op: 29-07-2009 21:43

Bericht door jan » 18-05-2010 19:19

Zeker Ben, zoals je kunt zien: er is gereden!

Was een erg leuke dag en Thijs, moeten we volgend jaar zeker weer doen.
Hopelijk krijgen andere CM rijders en forumleden bij het zien van de foto's ook zin om dan aan te sluiten.
Oh ja hopelijk is jou CM dan gereed!!!
Groetjes Jan

Plaats reactie