stotteren bij bepaalde toerentallen (vaak in de bocht

Stel hier je vragen aan andere forum gebruikers als je technische problemen hebt.
Plaats reactie
Annelies
CM-Rijder
Berichten: 20
Lid geworden op: 29-03-2010 22:08

stotteren bij bepaalde toerentallen (vaak in de bocht

Bericht door Annelies » 02-09-2012 18:18

Mijn cm heeft een probleem, hij stottert erg tegenwoordig. Deed ie altijd al een beetje zo een beetje vlak onder de 2000 toeren, maar nu te pas en te onpas en ook vaak in de bocht.

Er is forte reiniging doorheen gegaan, en de carburateurs zijn schoon.

Wie oh wie weet waar ik dit moet zoeken?

Groetjes Annelies
Sinds de motorbeurs in Hardenberg ben ik de trotse bezitter van een CM 400, mijn eerste motor. Nu bezig met les, en hopen dat we snel los mogen!

TijnOnlijn
CM-Rijder
Berichten: 46
Lid geworden op: 28-03-2010 16:00

Bericht door TijnOnlijn » 02-09-2012 19:31

Moet toch haast nog iets van vuil in de carburateurs zijn, of eventueel valse lucht die aangezogen wordt.

Zijn de rubbers tussen carburateur en blok nog fatsoenlijk zacht?

Ik zou zelf eens op basis van hoe fris ze er uitzien een inschatting maken of het de rubbers kunnen zijn. Als die ok zijn zou ik toch de carburateur eens ultrasoon reinigen en met nieuwe pakkingen opbouwen. Forte werkt goed maar is ook weer geen wondermiddel.

SchraleKale
Site Admin
Berichten: 20
Lid geworden op: 25-08-2011 22:09

Re: stotteren bij bepaalde toerentallen (vaak in de bocht

Bericht door SchraleKale » 03-09-2012 12:19

Annelies schreef:Mijn cm heeft een probleem, hij stottert erg tegenwoordig. Deed ie altijd al een beetje zo een beetje vlak onder de 2000 toeren, maar nu te pas en te onpas en ook vaak in de bocht.

Er is forte reiniging doorheen gegaan, en de carburateurs zijn schoon.

Wie oh wie weet waar ik dit moet zoeken?

Groetjes Annelies
Hoi Annelies,

Wat TijnOnlijn zegt kan de oorzaak zijn, de rubberen inlaatspruitstukken
kunnen lek zijn. Dit kun je vrij eenvoudig controleren door er remmenreiniger
(paar euro bij de Action) links en rechts op te spuiten als je motor stationair loopt.
Verandert het toerental als je het erop spuit, dan is die kant lek, en trekt valse lucht.
Ik heb hetzelfde gehad en de rubbers vervangen. Probleem opgelost.

Ook kan het zijn, nadat je carbs gereinigd zijn, dat ze niet meer helemaal synchroon afgesteld zijn.
Om dit goed te doen heb je 2 vacuum meters nodig, misschien dat iemand op het forum die in het bezit heeft,
en je er even mee kan helpen.
Zelf heb ik ze ook niet, ander sben je toch aangewezen op een motorzaak.

Succes ermee, en laat even weten hoe en of het opgelost is.

Groetjes, Schralekale
Bij sleutelen is de juiste volgorde: Kijken, Denken, Doen..

TijnOnlijn
CM-Rijder
Berichten: 46
Lid geworden op: 28-03-2010 16:00

Re: stotteren bij bepaalde toerentallen (vaak in de bocht

Bericht door TijnOnlijn » 03-09-2012 21:22

SchraleKale schreef:
Annelies schreef:Mijn cm heeft een probleem, hij stottert erg tegenwoordig. Deed ie altijd al een beetje zo een beetje vlak onder de 2000 toeren, maar nu te pas en te onpas en ook vaak in de bocht.

Er is forte reiniging doorheen gegaan, en de carburateurs zijn schoon.

Wie oh wie weet waar ik dit moet zoeken?

Groetjes Annelies
Wat TijnOnlijn zegt kan de oorzaak zijn, de rubberen inlaatspruitstukken
kunnen lek zijn. Dit kun je vrij eenvoudig controleren door er remmenreiniger
(paar euro bij de Action) links en rechts op te spuiten als je motor stationair loopt.
Niet doen als je blok echt serieus heet is.. ontvlamt nogal makkelijk. Gewoon als hij net van de choke af is.

SchraleKale
Site Admin
Berichten: 20
Lid geworden op: 25-08-2011 22:09

Re: stotteren bij bepaalde toerentallen (vaak in de bocht

Bericht door SchraleKale » 04-09-2012 08:43

TijnOnlijn schreef:
SchraleKale schreef:
Annelies schreef:Mijn cm heeft een probleem, hij stottert erg tegenwoordig. Deed ie altijd al een beetje zo een beetje vlak onder de 2000 toeren, maar nu te pas en te onpas en ook vaak in de bocht.

Er is forte reiniging doorheen gegaan, en de carburateurs zijn schoon.

Wie oh wie weet waar ik dit moet zoeken?

Groetjes Annelies
Wat TijnOnlijn zegt kan de oorzaak zijn, de rubberen inlaatspruitstukken
kunnen lek zijn. Dit kun je vrij eenvoudig controleren door er remmenreiniger
(paar euro bij de Action) links en rechts op te spuiten als je motor stationair loopt.
Niet doen als je blok echt serieus heet is.. ontvlamt nogal makkelijk. Gewoon als hij net van de choke af is.
Bedankt voor de aanvulling TijnOnlijn, we willen niet dat Annelies met CM
en al in de brand vliegt /\

Ik wist dat ik een detail vergeten was, maar kon er maar niet opkomen welke..... ;)
Bij sleutelen is de juiste volgorde: Kijken, Denken, Doen..

Plaats reactie