externe olieleiding

Stel hier je vragen aan andere forum gebruikers als je technische problemen hebt.
Plaats reactie
BenSherman
CM-Rijder
Berichten: 1
Lid geworden op: 01-04-2015 21:59

externe olieleiding

Bericht door BenSherman » 05-04-2015 11:19

Goedendag samen,
ik ben nieuw hier en vroeg mij af of iemand mij zou kunnen helpen met mijn dilemma.
heb sinds een weekje een honda cm 400 t die prima loopt buiten het feit dat hij lekt bij de externe oliepijp, deze pijp loopt van het motorblok naar de cilinderkop toe bij de voorkant van de motor. Deze wou ik dus dichten dmv nieuwe keeringen en tot mijn spijt is de bovenste bout die in de cilinderkop gedraaid dient te worden afgebroken. Niet fijn dus!
Nou heb ik zo'n grabit besteld voor het resterende bouteinde uit de cillinder te halen. Als dit gebeurd is heb ik natuurlijk een nieuwe bout nodig, kan dit een normale m8 bout zijn of moet deze bout hetzelfde zijn!. En zo ja weet iemand waar ik deze bout nog zou kunnen krijgen, ik zelf heb geen idee, wie o wie kan mij helpen!??
Bedankt alvast, fijne pasen samen.
mvg Patrick, omgeving Den Haag

Toto
CM-Rijder
Berichten: 114
Lid geworden op: 12-04-2008 12:14

Bericht door Toto » 08-04-2015 11:28

Een gewone m8 bout is geen goed idee. De bouten zijn gemaakt van speciaal staal. Ik heb nog een hele emmer met blokonderdelen liggen en daar zitten vast wel bouten ook bij. Kun je ophalen voor een zacht prijsie in Voorthuizen als we weer in Nederland zijn.

Plaats reactie