oliedruklampje

Stel hier je vragen aan andere forum gebruikers als je technische problemen hebt.
Plaats reactie
Margos
CM-Rijder
Berichten: 2
Lid geworden op: 25-09-2014 12:40

oliedruklampje

Bericht door Margos » 25-09-2014 13:04

Na ongeveer 10 km gaat mijn oliedruklampje branden.De sensor is volgens mijn dealer niet te testen en gaat eigenlijk nooit stuk.Voldoende olie en motor loopt niet vast. Wie heeft de oplosiing?[/b]

Toto
CM-Rijder
Berichten: 114
Lid geworden op: 12-04-2008 12:14

Bericht door Toto » 01-10-2014 15:23

dit kan 4 oorzaken hebben volgens mij.
1. je hebt er te dunne olie in, als 't warm wordt dan wordt 't zo dun dat de druk onder een minimala waarde komt.
2. je sensor is moe en meet alleen nog de hogere druk als de olie koud is.
3. je oliepomp is niet helemaal fris meer en bouwt niet genoeg druk meer op als de olie warm en dun is
4. je hebt ergens een zwakke plek in je smeersysteem waar de olie ontsnapt als dat warm en dus weer dun wordt.

Margos
CM-Rijder
Berichten: 2
Lid geworden op: 25-09-2014 12:40

oliedruklampje

Bericht door Margos » 01-10-2014 20:00

Bedankt voor de reaktie.
Ik ben er net vandaag achter gekomen dat mijn sensor niet meer goed functioneerde. Ik had dat ding gedemonteerd en bij Motoport Leeuwarden gevraagd of de sensor te controleren was. Dit kon niet volgens hen, maar mijn boerenverstand zei dat dit toch heel eenvoudig kon. Met spanning van de accu, een zwakstroom spanningzoeker en een dunne spaak was ik er snel achter dat de sensor was overleden. Bij toeval had ik nog eentje van een sloopmotor.Die was na contrôle goed en deze vandaag gemonteerd, na eerst een pakking te hebben gemaakt van pakkingpapier.
De CM loopt weer als een zonnetje.

Plaats reactie